Pretoria, here I come - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Lisanne - WaarBenJij.nu Pretoria, here I come - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Lisanne - WaarBenJij.nu

Pretoria, here I come

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Maart 2014 | Nederland, Woudenberg

Hallo lieve vrienden, familie en andere nieuwsgierige lezers,

De aankomende 10 weken zal ik een blog bijhouden over mijn belevenissen in Zuid Afrika. Voor deze blog heb ik uiteraard de klassieke site waarbenjij.nu uitgekozen, dan hoor ik er nu ook helemaal bij.

Nog 4 nachtjes slapen en het is zover, mijn avontuur van 10 weken Zuid Afrika gaat beginnen! Vrijdag vlieg ik naar Johannesburg, waarna ik met de taxi in Pretoria hoop aan te komen. In Pretoria zal ik 8 weken het coschap chirurgie gaan lopen. Wat ik tijdens dit coschap allemaal mag en ga doen weet ik nog niet. Ik weet alleen dan ik me maandag om 8:30 moet melden, dus dat zal ik dan maar, als een echte Nederlander netjes op tijd gaan doen. Ik zal tegelijk beginnen met twee andere Maastrichtse studenten, Fabienne en Michiel, met wie ik op dezelfde campus zit en van plan ben samen nog wat mooie tripjes te gaan maken. Ik zal op een campus bij het ziekenhuis verblijven, maar hoe groot mijn kamer is, hoe deze er uit ziet en of er internet aanwezig is weet ik nog niet. Maar na mijn verblijf in het klooster bij Venlo, kan dit bijna niet tegenvallen. Er is bovendien een braai-area, dus dat is in ieder geval een pluspuntje!

De laatste 1,5 week van mijn coschap komen mijn ouders en zus gezellig naar Pretoria om o.a. naar het Krugerpark te gaan. Nadat ik het coschap heb afgesloten, zullen we 2 weken gaan reizen richting Kaapstad, waar onze vliegtuigen 30 mei op ons wachten en ons weer naar Nederland zullen brengen. Ook voor deze reis hebben we buiten Robbeneiland en onze terugreis, nog niets gepland. Ik zal dus de eerste 8 weken veel adviezen van Zuid Afrikanen gaan inwinnen om te weten wat we écht niet mogen missen.

Met nog maar een paar dagen te gaan, wordt het toch wel tijd om te gaan (beginnen met ) inpakken. Met maar 23 kg wordt dat toch nog wel een uitdaging. Ik was eerst vrij positief over dit gewicht aangezien ik in Thailand en Laos een backpack had van maar 10 kg, maar als ik de spullen zie die allemaal op mijn lijstje staan dan wordt het denk ik toch lastig. Zeker omdat buiten de normale reisdingen nu ook een witte jas, spatbril, mondkapjes, stethoscoop, malaria pillen etc. mee moeten! Helaas zullen mijn spijkerbroeken en sneakers in Wombarg moeten blijven, aangezien ik deze niet aan mag in het ziekenhuis. En ook een T shirt mag niet gedragen worden in het ziekenhuis, waardoor ik dus eigenlijk een hele nieuwe garderobe moest aanschaffen, al hoop ik stiekem dat ik toch wel eens een T shirtje aan mag. Een lange broek, een blouse en een witte jas lijken me toch wat warm bij een temperatuurtje van 30 graden. Maar over de temperatuur hoor je mij natuurlijk niet klagen!

Omdat ik nog niet weet of ik internet heb en hoe snel/traag deze zal zijn, kan ik nog geen beloftes doen over hoe goed ik mijn blog bij ga houden. Ik zal uiteraard mijn best doen om jullie af en toe eens op de hoogte te houden en stiekem wat jaloers te maken, met zonnige foto’s en verhalen over safari’s.

Nu weten jullie wat ik weet, tot mijn volgende update!

  • 17 Maart 2014 - 22:39

    Mayke:

    Zal je missen mop, maar weet hoe onwijs leuk Zuid-Afrika is en je gaat het top hebben. Die verslagen ga ik elke keer met plezier lezen. Geniet ervan!! Dikke kus

  • 18 Maart 2014 - 20:08

    Jaap Overduin:

    Leuk om je "voorafgaand" verslag te lezen. Veel sukses met je internschap, Lisanne. Ik ben benieuwd naar de rest van je belevenissen in indrukwekkend Afrika.

    Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Op 21 maart vertrek ik naar Pretoria om 8 weken lang het keuzecoschap chirurgie te lopen, in het academisch ziekenhuis van Pretoria. Vervolgens zal ik in twee weken naar Kaapstad reizen om op 31 mei weer op Schiphol aan te komen. Door middel van deze blog probeer ik jullie in het koude noorden een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen en ervaringen in Zuid Afrika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 3250

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Coschap in Pretoria, Zuid Afrika

Landen bezocht: